oudercomite@scoutssintjan.be

Oudercomité

• Een 15-tal enthousiaste ouders met kinderen in de verschillende takken
  • We ondersteunen de groep/leidingsploeg met concrete acties en staan de ouders bij met raad en daad indien nodig
  • We geven tips aan de groep rond algemene onderwerpen die de kinderen aanbelangen, zoals rond veiligheid, ledenwerking.

Wat doen we concreet?

• Twee tot drie keer per jaar nemen personen van het oudercomité deel aan de groepsraad
  • Er worden meermaals per scoutsjaar overlegmomenten met de groepsleiding gehouden
  • Het oudercomité steekt de handen uit de mouwen op scouts evenementen: tap op kampvuuravond, logistieke steun op eetfestijn...
  • We verzorgen specifieke activiteiten voor de leiding, stam (dropping, spaghetti avond)
  • Een aantal avonden per jaar vergaderen we samen en bespreken onze acties (Familiedag, ribbekesavond, dropping)

Meer informatie?

Spreek gerust iemand aan van het oudercomité of de leiding, of stuur gewoon een mailtje naar oudercomite@scoutssintjan.be!

• De maandplanning is nog niet beschikbaar