Geplaatst op 29 september 2022

Sint-Jan? DAS Goesting!

Het scoutsjaar is nu, na een geslaagde kampvuuravond, definitief van start gegaan! Met enkele fantastische vergaderingen achter de rug, delen wij u graag wat belangrijke informatie mee.

Aankomst en vertrek op de scouts

• Op zondag verandert de Groenstraat in een eenrichtingsstraat, enkel te gebruiken in de richting van Ten Ede (vanuit de Laarnestraat).
  • Probeer zoveel mogelijk met de fiets te komen. Indien u toch met de auto komt, probeer dan te carpoolen.
  • Kom je toch met de wagen? Schuif dan aan in de rij. Wij vragen met aandrang het terrein niet op te rijden. Leg ook je motor stil (we denken aan het milieu), en laat voldoende ruimte zodat fietsers makkelijk kunnen passeren. Blijf in de wagen zitten!
  • Zet uw zoon of dochter niet af voor het afgesproken beginuur van de vergadering. Voor dit uur is de leiding bezig met het voorbereiden van de vergadering, waardoor ze geen volle aandacht kunnen besteden aan kinderen die rondlopen op de scouts. Bedankt om hier rekening mee te houden!

Data Groepskamp 2023

9 Juli - 14 Juli Kapoenen en Akabe

7 Juli - 14 Juli Kabouters en welpen

4 Juli - 14 Juli Jonggidsen, jongverkenners, gidsen en verkenners

Wat is groepskamp?

Normaal gezien gaan we met Sint-Jan om de 5 jaar op groepskamp, maar door Corona is het nu maar liefst 7 jaar geleden! Groepskamp is eigenlijk net hetzelfde als een gewoon kamp, met als enige verschil dat we met alle leden en alle leiding tegelijk op één groot terrein verblijven. Het groepskamp wordt grotendeels georganiseerd door onze zeer ervaren oud-leiding. Verdere informatie volgt!

Aarzel niet de groepsleiding te contacteren indien u vragen of opmerkingen heeft, wij helpen u graag verder. Op deze website vindt u trouwens niet enkel onze jaarfeniks, u vindt ook de maandplanning per tak, algemene informatie...

Scoutieve groeten

Mathias en Hannes