Geplaatst op 28 september 2020

Covid-19: positieve test bij kapoenenleiding

Beste ouders en leden,

Het coronavirus hangt nu ondertussen reeds enkele maanden boven ons hoofd, en afgelopen weekend sloop het ook onze scoutsterreinen op. Iemand van de kapoenenleiding werd gisteren tijdens de vergadering gebeld door een contacttracer, die meedeelde dat een nauw contact uit zijn/haar schoolomgeving een positieve test afgelegd heeft.

De leid(st)er in kwestie is op dat moment meteen vertrokken om zelf getest te worden, en sinds deze avond weten we dat het resultaat hiervan positief is. Als leidingsploeg hebben wij hierop meteen het initiatief genomen om ook allemaal een test te laten afnemen en in quarantaine te gaan, terwijl we omstreeks 21u meer informatie van de contacttracers kregen. In de bijlage vinden jullie hun richtlijnen en informatie terug. We vatten het hieronder even kort samen.

Voorlopig is er geen reden tot paniek: de kapoenenleid(st)er heeft geen fysiek contact gehad met de kapoenen en de activiteit ging volledig buiten door. De kapoenen behoren dus tot 'groep 1: laag risico contact' en mogen gewoon naar school blijven gaan. Toch is extra waakzaamheid natuurlijk aanbevolen en moet er in geval van het opduiken van symptomen bij uw kind(eren) meteen ingegrepen worden. Alle uitgebreide info hierover vindt u terug in het bestand via de link, dat wij rechtstreeks ontvingen van de contacttracer.

Als groep nemen we natuurlijk onze verantwoordelijkheid en brengen we jullie meteen op de hoogte zodra blijkt dat er nog besmettingen binnen onze groep vastgesteld worden, zowel bij leiding als bij leden. Alle scoutsactiviteiten komend weekend worden afgelast, dat spreekt voor zich. De gezondheid van onze leden, ouders en leiding komt momenteel op de eerste plaats en we hopen over twee weken opnieuw onze activiteiten te kunnen hervatten.

Wie nog extra vragen heeft, kan de groepsleiding steeds bereiken via mail of telefonisch bij dringende zaken. Wij danken u alvast voor het begrip voor deze situatie en hopen dat u en uw gezin gezond blijven.

Scoutieve groeten,

De groepsleiding

Eva Luwaert (+32 498 84 90 35)
Nel Leirens (+32 479 92 77 22)
Jasper Van de Gracht (+32 470 62 26 81)

Klik hier om de informatie van de contacttracers te openen.